Publiczna Szkoła Podstawowa w Kierlikówce

wychowanie fizyczne 23-27.03

235 odwiedzin
24 mar 2020

ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH do wykonywania w domu.

 I. Ćwiczenia orientacyjno – porządkowe;

 a) rytmiczny marsz . Marsz po kole, zmiany prędkości marsz; marsz na palcach, piętach, na lewej i prawej krawędzi stopy na zmianę. Powtórzyć 3x.

 b) ćwiczenia z kółkiem „ringo”; - rzuty jedną ręką i chwyty oburącz w miejscu i w biegu, - w marszu przekładanie kółka z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, - nad głową, nad kolanem; - bieg między leżącymi kółkami oraz przeskoki bieżne.

 II. Ćwiczenia zręcznościowo – koordynacyjne doskonalące rzut i chwyt przyboru, np. woreczka.

 a) w pozycji siedzącej i stojącej – podrzut woreczka oburącz, klaśnięcie w dłonie – chwyt dowolny. Powtórzyć 3x.

b) Podrzut i chwyt woreczka jednorącz w pozycji siedzącej i stojącej. Powtórzyć 3x.

III. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu i pośladków;

 a) w leżeniu przodem nożyce pionowe ramion, a następnie nożyce pionowe nóg. Powtórzyć 3x.

 b) W leżeniu przodem naprzemianstronny wznos prawego ramienia i lewej nogi, a następnie lewego ramienia i prawej nogi. Powtórzyć 3x.

IV. Ćwiczenia zwinnościowe, równoważne, wzmacniające mięśnie obręczy barkowej i grzbietu; - wejście na czworakach po drabince skośnie w górę – dowolny zjazd ze zjeżdżalni. Powtórzyć 3x.

V. Ćwiczenia mięśni brzucha; - leżenie tyłem; ramiona w bok, nogi ugięte w kolanach, stopy oparte na podłożu – próba uchwycenia palcami stóp, leżącej na podłodze chusty – uniesienie w górę i opuszczenie jej na brzuch. Wykonanie 2 – 3 oddechów przeponą, podanie chusty rękoma do stóp. Powtórzyć 3x.

DG

0.0
Ostatnia modyfikacja: -/-
Powiązane artykuły:



Newsletter



Do wakacji pozostało

0
0
Tygodnie
0
0
Dni
0
0
Godziny
0
0
Minuty
0
0
Sekundy