Publiczna Szkoła Podstawowa w Kierlikówce

k. społeczno- emocjonalne kl. II (27.03. i 03.04 )

98 odwiedzin
27 mar 2020

PPP. k. społeczno-emocjonalne TABELA

Zajęcia 27.03.2020

Opracowała: Małgorzata Łukasik

 

TEMAT: Mój wymarzony zawód- budowanie motywacji wewnętrznej i samoświadomości.  

Uczeń:

·         Zna zawody swoich rodziców;

·          Dostrzega korzyści będące efektem pracy ludzi;

·         Dokonuje trafnego wyboru podczas odgadywania nazw zawodów;

·         Samodzielnie wykonuje ćwiczenia;

·         Wypowiada się pełnymi zdaniami na określony temat;

·         Samodzielnie wykonuje pracę plastyczną na określony temat.

 

1.      Uczeń swobodnie wypowiada się co to jest zawód? Odpowiada na pytanie jakie zawody mają Jego rodzice? Rozumie i omawia znaczenie pieniędzy w życiu ludzi. Chętnie wypowiada się jaki zawód chciałby wykonywać w przyszłości?

 

2.      Uczeń rozwiązuje zagadki:

Zagadka o fotografie

To jest łatwe – ja potrafię
zrobić piękną fotografię.
Profil, portret i zbliżenia,
będą piękne powiększenia.
Film się zerwał, co za gafa,
pies się uśmiał z … .

Zagadka o dentyście

Gdy się jakiś ząbek psuje,
on go ślicznie zaplombuje.
Odwiedzaj go bez asysty,
nigdy nie bój się … .
Rób codziennie zębom mycie,
bo je masz na całe życie.

Zagadka o dentyście

Gdy bolą mnie zęby i mam próchnicę,
to czas najwyższy odwiedzić … .

Zagadka o mechaniku

Gdy w samochodzie coś szumi i stuka
to znak by jechać do … .

Zagadka o lekarzu

Zakłada słuchawki i bada brzuszek,
zagląda do gardła i uszek.

Zagadka o pilocie samolotu

Siedzi w wielkiej,
ciężkiej maszynie
wzbija się w chmury
i lata po niebie.

Zagadka o strażaku

Kiedy kra pęka, gdy wzbiera rzeka,
on na ratunek śpieszy z daleka.

3.      Uczeń rozwiązuje karty pracy ( w załącznikach poniżej).

 

4.      Uczeń ogląda prezentację multimedialną i odpowiada na pytania.

 

 

PREZENTACJA MULTIMEDIALNA

https://slideplayer.pl/slide/431297/

 

 

5.      Przedstawienie środkami plastycznymi tematu - Kim będę, gdy dorosnę?

Praca plastyczna techniką dowolną- przedstawienie wymarzonego zawodu.

Zajęcia 03.04.2020

Opracowała: Małgorzata Łukasik

 

TEMAT: Wielkanocne zwyczaje- wdrażanie do szacunku wobec tradycji, kultywowania zwyczajów, rozumienia symboli.

 

UCZEŃ:

  • wypowiada się na temat wielkanocnych tradycji;
  • okazuje szacunek dla świątecznych obrzędów i tradycji;
  • zna i nazywa tradycyjne potrawy, które powinny znaleźć się w koszyczku wielkanocnym;
  • chętnie pracuje realizując zadania;
  • chętnie słucha i próbuje śpiewać utwory  muzyczne o tematyce świąt wielkanocnych.

 

1.      Uczeń ogląda prezentację multimedialną, a następnie wypowiada się na temat zwyczajów i tradycji wielkanocnych.

PREZENTACJA MULTIMEDIALNA

https://www.youtube.com/watch?v=feWmihyw5eM

 

2.      Uczeń wykonuje karty pracy ( załączniki poniżej).

 

3.      Uczeń słucha i próbuje śpiewać piosenki o tematyce wielkanocnej.

 

 

 PIOSENKI

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08

https://www.youtube.com/watch?v=9pCJGz1jOzk

0.0
Ostatnia modyfikacja: 27 mar 2020
Powiązane artykuły:



Newsletter



Do wakacji pozostało

0
0
Tygodnie
0
0
Dni
0
0
Godziny
0
0
Minuty
0
0
Sekundy